• Výroba púpavového sirupu v školskom klube detí
          • Výroba púpavového sirupu v školskom klube detí

          • Aj takto počas slnečných jarných dní trávime s deťmi čas v ŠKD. Keďže máme  v areáli školy veľa púpav, rozhodli sme sa, že z nich pripravíme výborný sirup, ktorý má aj liečivé účinky. Veď aj naši starí rodičia hovorievali, že v hlavičkách púpav je ukrytá sila slnka :).

            Účinky púpavového sirupu:

            – prevencia a liečba ochorení priedušiek, úľava pri kašli,

            – pomáha pri zápaloch pečene a napomáha k jej regenerácii,

            – pomáha udržať zdravý žalúdok, čistí krv a črevá,

            – rozpúšťa žlčové a ľadvinové kamene a zlepšuje činnosť sleziny,

            - pomáha pri dne a reume,

            – odstraňuje pocit únavy,

            – zmierňuje opuch,

            – pomáha pri jarných alergiách,

            – pomáha činnosti žliaz,

            – znižuje krvný tlak, riedi príliš hustú krv

            Dúfame, že sa nám náš sirup, ktorý vyrábame s láskou, podarí.

        • Organizácia vyučovania na II.stupni v týždni 26.- 30.04.2021
          • Organizácia vyučovania na II.stupni v týždni 26.- 30.04.2021

          • Vážení rodičia.

            Oznamujeme vám, že v týždni 26.- 30.04.2021 bude vyučovanie na II.stupni prebiehať nasledovne:

            5. - 7. ročník dištančne z domu, prezenčne v škole iba vytvorené malé skupiny

            8. - 9. ročník prezenčne v škole

            Nakoľko záujem o kloktacie testy bol malý, žiači II.stupňa sa budú naďalej testovať antigénovými testami v dostupných odberových miestach.

        • Návrat žiakov 8. a 9. ročníka na prezenčnú formu vyučovania
          • Návrat žiakov 8. a 9. ročníka na prezenčnú formu vyučovania

          • Vážení rodičia.

            Oznamujeme vám, že v súlade s Rozhodnutím MŠVVaŠ SR č.2021/12811:1-A1810 zo dňa 12.4.2021 sa s účinnosťou od 19.apríla 2021 obnovuje prezenčná forma vyučovania v 8. a 9. ročníku ZŠ. Podmienkou návratu žiakov do školy je negatívny antigénový test jedného zákonného zástupcu a žiaka nie starší ako 7 dní + čestné prehlásenie rodiča: Cestne_prehlasenie_rodic_a_ziak_IIstupen.docx

            V súlade s Metodickým usmernením ,,Návrat žiakov do škôl,, zo dňa 13.04.2021 budú prvé dva týždne vyučovania prispôsobené adaptácii žiakov s cieľom minimalizovať stresové situácie, vytvoriť bezpečné prostredie a zabezpečiť plynulý návrat žiakov ku klasickým pracovným a študijným povinnostiam a školskému režimu. V rámci adaptačného procesu budú vytvorené podmienky na podporu socializácie, rozvoj komunikačných zručností a prevenciu problémového správania žiakov.

            Pre adaptačné obdobie od 19.4.2021 do  30.4.2021 budú platiť nasledovné pravidlá:

            1. žiaci 8. a 9. ročníka sa budú vzdelávať podľa upraveného rozvrhu (nájdete v ľavom menu v časti Rozvrh)

            2. vyučovanie pre žiakov 8. a 9. ročníka bude začínať o 8:25h

            3. počas adaptačného obdobia nebudú žiaci hodnotení známkou, ale slovne

            4. do rozvrhu a jednotlivých vyučovacích hodín budú zaradené aktivity vedúce k posilňovaniu vzťahov,       komunikácie a spolupráce a aktivity s triednym učiteľom

            5. podľa možností sa časť vyučovacích aktivít bude realizovať v exteriéri

            6. podľa aktuálnych epidemiologických opatrení sú žiaci povinní v priestoroch školy nosiť respirátor resp. rúško (v autobuse ostáva povinnosť nosiť respirátor)

            7. prihlásení žiaci sa budú stravovať v školskej jedálni

             

        • Vedomostné súťaže
          • Vedomostné súťaže

          • Naša deviatačka Sofia Gallová sa v tomto školskom roku zapojila do viacerých predmetových súťaží a olympiád, v ktorých dosiahla výborné výsledky. Okrem olympiády v slovenskom jazyku a literatúre a olympiády v anglickom jazyku nás úspešne reprezentovala aj v okresnom kole chemickej olympiády a v okresnom aj krajskom kole matematickej olympiády.

            Sofii k dosiahnutým úspechom srdečne gratulujeme a veríme, že bude vzorom a motiváciou aj pre ostatných žiakov. 

        • Všetkovedkovia našej školy
          • Všetkovedkovia našej školy

          • Aj napriek dištančnému vzdelávaniu a neustálym zmenám sa múdre hlavičky z 2., 3. a 4. ročníka v hojnom počte zapojili do celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko, v ktorej dosiahli skvelé výsledky.

            Titul Všetkovedko školy a zároveň 10. miesto v celoslovenskom bodovaní získal tretiak Michal Krch.

            Za výborné výsledky získali titul Všetkovedko aj druháci Viki Kašičková a Jakub Vedej a tretiak Patrik Hruška. 

            Titul Všetkovedkov učeň bol udelený žiakom:

            2.A: Tomáš Pavlis, Martin Mikuš, Leo Kopčan, Matej Vedej, Emma Tršková, Ľubko Šišovský, Timotej Hlocký, Nelka Kadlecová, Matúš Hruška, Ninka Beňová, Nelka Pištová, Matej Nedas

            3.A: Matej Škultéty, Marko Kern, Katka Gemerová

            4.A: Saška Krupová, Alicka Suchá, Filip Staník,Laura Bučková, Damien Bátora, Lenka Filinová, Nicole Kasalová.

            Našim šikovným žiakom gratulujeme a sme na nich hrdí :)

             

        • Projekt Veselé kamene v 2.A
          • Projekt Veselé kamene v 2.A

          • Objavili ste i Vy vo Vašom okolí namaľovaný kameň? Hra VESELÉ KAMENE sa v posledných rokoch šíri po celom svete a prišla aj k nám! Naši druháci sa do nej zapojili, vyzdobili kamene a ukryli ich. Nájsť ich môžete od Podlužian cez Timoradzu, Krásnu Ves, Slatinu až po Čiernu Lehotu. Ak sa Vám ich podarí nájsť, môžete ich odfotiť, zdieľať na Facebooku: Veselé kamene a hlavne nezabudnite kameň ukryť na inom mieste!!!

            Veľa zábavy pri hľadaní ...

        • Tretiaci na náučnej turistike
          • Tretiaci na náučnej turistike

          • Túžba po poznávaní, dobrodružstve a radosť spoznávať svoje okolie, viedla kroky 3.A v jarnú stredu 31.3. priamo do lesa. Turistickým chodníčkom sme sa dostali až na "sedlo" Udriná,kde sa nám naskytol nádherný výhľad na okolie. Vôňa jari nás sprevádzala ďalej k prírodnej rezervácii Sradľavý vrch. Modrá turistická značka doviedla naše kroky až na Mely, odkiaľ sme už známym chodníčkom prišli (utekali:) ) až do "Malej bane", kde sa naši žiaci venovali architektúre stavania drevených bunkrov. Cestou sme videli krásnu prebúdzajúcu sa prírodu, ktorá nás obklopuje každý deň. Žiaci si pozorovaním jarnej prírody upevnili vedomosti z prírodovedy. Z vlastivedy poznali povesť o Smradľavom vrchu, ktorú si pripomenuli, keď sme týmto miestom prechádzali. Určite to nebol náš posledný výlet :) 

        • Šibi-ryby, mastné ryby, od korbáča kus koláča...
          • Šibi-ryby, mastné ryby, od korbáča kus koláča...

          • Keďže i nadchádzajúce veľkonočné sviatky sa, žiaľ, budú niesť v obmedzenom režime, rozhodli sa prváci našej školy preniesť sviatky jari na pôdu školy a priblížiť si ich tradíciami nášho regiónu. Chlapci citlivo vyšibali výskajúce spolužiačky i pani učiteľky, vyvoňali, a aby zdravie po celý rok slúžilo, tak i jemne vodou pofŕkali. Tie ich štedro odmenili pripravenými sladkými dobrotami. Nechýbalo ani tradičné zdobenie veľkonočných vajíčok netradičnými technikami.

        • DARUJME 2% Z DANE NAŠIM DEŤOM
          • DARUJME 2% Z DANE NAŠIM DEŤOM

          • Vážení rodičia, starí rodičia, priatelia školy.

            Obraciame sa na Vás s prosbou o podporu našej školy a jej ďalšieho rozvoja formou darovania 2% z dane. Stačí málo: vypísať tlačivo Vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane Poukazanie_2__dane.pdf a odovzdať ho na ekonomickom oddelení vášho pracoviska, prípadne našej pani ekonómke aj s potvrdením o zaplatení dane. Pomôžete tak zlepšiť materiálne vybavenie našej školy a zabezpečíte našim deťom viac možností na rozvoj. 

            ĎAKUJEME :)

          • Kreatívne a zábavné učenie sa

          • Deti si osvoja najviac poznatkov vtedy, keď je učenie pre nich hrou a nie povinnosťou alebo trápením. Práce našich žiakov svedčia o tom, že učenie ich baví :)

            Mgr. Alexandra Kopčanová

        • Výherca súťaže Jolly Phonics
          • Výherca súťaže Jolly Phonics

          • Leonard Kopčan, žiak 2.A triedy našej školy, sa zapojil do čitateľskej sútaže s Jolly Phonics. Ako prvý na Slovensku odovzdal správne vypracované zadanie a vyhral skvelé ceny.

            Srdečne gratulujeme a tešíme sa z úspechov našich žiakov :)

        • Naučte dieťa učiť sa (samostatne)
          • Naučte dieťa učiť sa (samostatne)

          • Pomoc dieťaťu v prvých rokoch vzdelávania je nevyhnutná a dôležitá. Ako však dieťa rastie, časom predsa len očakávame, že si osvojí schopnosť samostatného učenia. Bohužiaľ, nie je to vždy také jednoduché a nie je to vždy tak. Ako pomôcť dieťaťu učiť sa, aby potrebovalo našu pomoc čoraz menej?

            Nepoužívajte skratky alebo tzv. instantné riešenia ... 

            Žijeme rýchlo. Vždy máme toho príliš veľa. Povinnosti a starosti. A k tomu ešte táto pandemická situácia. Často nemáme čas odkladať úlohy, vysvetľovať príklady alebo hľadať zdroje, z ktorých možno získať spoľahlivé informácie. Preto namiesto toho, aby sme deti učili, ako sa naučiť učiť sa, dávame im hotové tzv. instantné riešenia.

            Je vám to známe? Z krátkodobého hľadiska je to pre nás rýchlejšie a pohodlnejšie, ale z dlhodobého hľadiska sa bohužiaľ ukáže, že naše dieťa sa nevie učiť samostatne a častokrát si dokonca zvykne, že my mu robíme domáce úlohy.

            Je rýchle, jednoduché a ľahké nadiktovať dieťaťu informáciu, ktorú mu vyhľadáme v knihe, na internete alebo nadiktovať mu výsledok – hotovo, pomohli sme mu s úlohami. Pomohli sme mu ale naozaj? Nerobíme mu len medvediu službu? Pre dieťa je lepšie keď tieto úkony zvládne samo, samo si nájde v knihe odpoveď na otázku, samo si vypočíta príklad...a áno, vieme,  dlho mu to trvá, ale myslite na to, že je to prirodzené, veď sa to predsa ešte len učí, dokonca má právo robiť aj chyby a pomýliť sa (rovnako ako my v jeho veku a často ešte aj teraz). Preto je najdôležitejšia veľká dávka trpezlivosti, aby ste mohli dieťa nechať učiť sa samé, byť pri ňom, byť nápomocný, ale nie robiť to zaň.

            Ako to teda zmeniť?

            Ako naučiť dieťa učiť sa samostatne? Čím skôr začnete, tým lepšie ...    

            Bez počiatočnej investície času a spomínanej trpezlivosti to nebude možné ... Ale neskôr bude vaša spokojnosť stáť za to!

            1. Dajte dieťaťu vedieť, že meníte spôsob, akým sa učí, aby mohlo byť v tomto procese samostatnejšie, pretože máte pocit, že je na to pripravené. 😊
            2. Začnite tým , že si dieťa musí samo pamätať vyučovací rozvrh a úlohy. Alebo sa v ňom aspoň samostatne orientovať. A ak nevie, či a čo sa od neho žiada, aby sa o tom dozvedel od svojich spolužiakov (Tento proces môže chvíľu trvať - ​​napokon je ťažké zvyknúť si na povinnosti.)

            Kedy je čas sa učiť alebo robiť domáce úlohy:

            1. Uistite sa, že vaše dieťa vie a rozumie tomu, čo má robiť. Môžete ho požiadať, aby zadanie zopakovalo vlastnými slovami.
            2. Nechajte dieťa samé s úlohami, ktoré mu nerobia ťažkosti - jednoducho opustite miestnosť a počkajte na prípadnú žiadosť o pomoc.
            3. Postupne povzbudzujte svoje dieťa, aby samo zvládalo čoraz náročnejšie úlohy a výzvy (ak dieťa vidí, že je schopné učiť sa samo, bude chcieť čoraz viac samostatnosti!). Ubezpečte ho, že ak skutočne potrebuje vašu pomoc, pomôžete mu, ale veríte, že to zvládne.
            4. Skontrolujte, ako si urobilo domáce úlohy alebo sa naučilo na písomku, iba ak vás o to požiada. Verte, že to naozaj zvládne. 😊

            Čo ak sa ukáže, že úloha je príliš náročná ?

            1. Spýtajte sa dieťaťa, ako chce úlohu robiť, alebo čo už urobilo . Takto sa dozviete, kde je problém alebo kde vaše dieťa urobilo chybu. (Častá býva napríklad v matematike zámena znamienok.)
            2. Zistite tiež, ako by si dieťa prialo, aby ste mu pomohli - čo konkrétne musíte urobiť. Pokiaľ to pre neho nie je riešenie úlohy, riaďte sa požiadavkou dieťaťa - dôverujte jeho potrebám. Možno len potrebuje, aby ste boli pri ňom.
            3. Ak dieťa vôbec nevie, čo má robiť a ako to urobiť, začnite ho viesť správnymi otázkami . Vďaka tomu sa skutočne objaví okamih „a-ha!“, pretože sa zrazu ukáže, že problém bol v niečom, čomu dieťa vôbec nevenovalo pozornosť.
            4. Ak to tiež nefunguje, pretože problém je pre dieťa skutočne komplikovaný, vyriešte ho s dieťaťom, ALE ... určite prediskutujte ČO presne a PREČO to robíte. Ukázať dieťaťu svoj vlastný spôsob riešenia problémov (v tomto prípade úloh) je veľmi efektívny spôsob učenia. Len sa uistite, či vaše dieťa skutočne rozumie vášmu „čo“ a „prečo“.

            A po vyriešení danej úlohy je najlepšie, aby dieťa dokázalo okamžite vyriešiť podobnú úlohu, pretože si potom lepšie zapamätá, čo má v takýchto situáciách robiť. 

            A ešte dve dôležité rady .

            • Nenechajte sa nachytať s prvým "neviem“. Deti sa rýchlo naučia, že tieto krásne „heslá“ poskytujú rýchlu a nízkoenergetickú pomoc. 😉 Preto sa vždy pýtajte, čo presne dieťa nevie a akú pomoc potrebuje.
            • Ak sa dieťa pokúsilo zvládnuť úlohu samo a zlyhalo, existuje riziko, že úroveň frustrácie je už (veľmi) vysoká ... V tejto situácii sa k úlohe vráťte, až keď sa dieťa upokojí. 15-20 minútová prestávka dokáže naozaj zázraky. 😊 

            Začiatky nebývajú príjemné... 

            Čo ak je vaše dieťa už zvyknuté učiť sa alebo robiť domáce úlohy s vami? Potom môže začiatok samovýučby sprevádzať rebélia. V prípade niektorých detí to nemusí byť zapríčinené ani tak ťažkosťami alebo nedostatkom zručností, ako skôr tým, že dieťa má pocit, že stráca vašu pozornosť a záujem (najmä ak s ním trávime čas hlavne domácimi úlohami). V takýchto situáciách je veľmi užitočné vyhradiť si čas na samostatné učenie a spoločné hry.

            V iných prípadoch jednoducho treba prežiť rebéliu - zmena je spočiatku takmer vždy ťažko prijateľná...

            Ako rodič majte tiež na pamäti, že známky vášho dieťaťa sa môžu zhoršiť, hneď ako začne so samoštúdiom. To je úplne normálne. Pretože vaše dieťa sa učí zvládať úplne novú situáciu. S každou ďalšou hodinou samoštúdia dieťa pochopí viac o tom, ako sa lepšie učiť. A pravdepodobne to bude ako naučiť sa chodiť - najskôr niekoľkokrát spadne a potom uteká tak rýchlo, že mu bude ťažko držať krok. 😊

              

            Veľa šťastia! A veľa zdravia.                                                       Mgr. Zuzana Mondoková

                                                                                                                             psychologička

        • Zmena v rozvrhu na II.stupni ZŠ
          • Zmena v rozvrhu na II.stupni ZŠ

          • Upozorňujeme žiakov II.stupňa, že od pondelka 22.03.2021 dochádza k malým zmenám v rozvrhu. Prosíme žiakov, aby si po prihlásení do edupage skontrolovali nový rozvrh, ktorý je zverejnený aj na webstránke školy.