Učiť sa geometriu v školskej záhrade, biológiu pozorovaním vtáctva, potravinársku chémiu pomocou úrody vypestovanej priamo žiakmi či výtvarnú kompozíciu na zeleninových záhonoch – takéto vyučovanie zažili žiaci ôsmich pilotných slovenských základných a stredných škôl, ktoré sa zapojili do projektu Záhrada, ktorá učí. Projekt koordinuje Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica.
Cieľom projektu Záhrada, ktorá učí je naučiť pedagógov a žiakov inovatívne a holisticky využívať školské pozemky a ukázať tak praktické príklady pre trvalo udržateľný život. Počas jedenapolročného projektu žiaci a učitelia spoločne navrhnú a zrealizujú dizajn svojej novej prírodnej školskej záhrady, pri ktorom využijú prvky permakultúry. Do školskej záhrady osadia prírodné učebné prvky, ktoré umožnia, aby časť výučby prebiehala vonku. Učiaca školská záhrada bude slúžiť nielen ako medzipredmetová pomôcka pri vyučovaní, no dôraz bude kladený aj na rozvoj pestovateľských zručností žiakov.